Het wordt de Renault Mégane RS steeds lastiger gemaakt. Maar het antwoord op snelle auto's als de Seat Leon Cupra komt al snel vanuit Dieppe: de Mégane RS 275 Trophy. Die heeft 10 pk meer dan de gewone RS en krijgt onder meer instelbare dempers.

De 2,0-literturbo met 265 pk heeft een hele kluif aan de eveneens geblazen 1,6-liter van de Peugeot RCZ R, maar ook de Seat Leon Cupra met zijn 280 pk sterke 2,0-liter TFSI en de Opel Astra OPC maken ’t hem lastig. Daar heeft Renault Sport een antwoord op gevonden: 10 pk meer. Het maximumkoppel is nu 360 Nm. Een Akrapovic-sportuitlaat zorgt voor een bruter geluid, het systeem is tot aan de einddemper van titanium, het eindstuk is van koolstofvezel.

De instelbare dempers komen van de firma Öhlins en de banden zijn van Michelin; het Pilot Sport Cup 2-rubber wordt aanbevolen als je vaak het circuit opzoekt met je 275 Trophy. Als optie kun je 19-inch zwarte wielen bestellen met de naam Speedline Turini.

Uiteraard hangt Renault Sport de auto vol met Trophy-emblemen, de voorspoiler is Platine Grey en de zijkant is aangekleed met grijze strepen. Het productienummer (er komt een serie van 200 stuks) op de instaplijsten onderstreept de exclusiviteit. Recaro-stoelen met leer en alcantara en rode stiksels doen de rest.

Op 16 juni maakt Renault bekend hoe snel de Mégane RS 275 Trophy is op de Nordschleife van de Ring en wat de acceleratijden zijn.

Bekijk foto's van de Renault Mégane RS 275 Trophy in groot formaat