De start van een nieuwe CEO kan een grote koerswijziging betekenen, maar dat is bij Mark Fields van Ford niet het geval. Hij houdt gewoon vast aan de One Ford-strategie.

In een interview met Autocar meldt Fields: "Ik wil het liever niet hebben over wat ik anders ga doen, maar juist over de dingen die hetzelfde blijven. Daaronder valt zeker de One Ford-strategie, waarbij we onze modellen wereldwijd op de markt brengen. Het is nu echter de tijd om de plannen verder te versnellen, met een positieve manier van leidinggeven in de organisatie."

Vorige week werd bekend dat Mark Fields de 68-jarige Alan Mulally opvolgt als CEO van Ford. Voorheen was Fields als operationeel directeur (COO) al de tweede man binnen het concern.

Het is echter niet zo dat Mulally helemaal weg is uit de Ford-organisatie, aldus Fields. "Mulally was een uitstekende mentor voor me en ik zal luisteren naar alle adviezen die hij me geeft. Ik geef misschien op een iets andere manier leiding, maar heel veel zal er niet veranderen."

Mulally was acht jaar CEO bij Ford. Er waren geruchten dat hij CEO Steve Ballmer op zou volgen bij Microsoft, maar vooralsnog blijken die niet te kloppen.