De S-klasse Coupé is officieel gepresenteerd. De tweedeurs S-klasse vervangt de CL-klasse doet dat in stijl.

Dat Mercedes-Benz op de toplaag van de autominnende consument mikt, blijkt wel uit het feit dat de S-klasse Coupé optioneel te krijgen is met 47 Swarovski-kristallen in elke koplampunit. 

In de tweede helft van 2014 verschijnt de Coupé in de showroom en aanvankelijk komt hij beschikbaar met een 4.663 cc grote V8 biturbo onder de kap.

Deze S 500 is er met 455 pk en 700 Nm uit. Ook de S 63 AMG staat op de rol. Deze heeft net als de sedanversie 585 pk en 900 Nm aan koppel.

Comfort

Magic Body Control is er voor de nodige hoeveelheid comfort. En het hele arsenaal aan veiligheidssystemen, dat we al van de reguliere S-klasse kennen, vindt uiteraard ook z'n weg naar deze splinternieuwe Coupé.

Intelligent Drive, Pre-Safe, Steer Assist, Collision Prevention Assist Plus... de lijst is opnieuw ellenlang. Compleet nieuw is het systeem dat Mercedes 'Curve Tilting' heeft genoemd. Als camera's aan de voorzijde van de auto een bocht waarnemen, 'leunt' de S-klasse Coupé tot zo'n hoek van zo'n 2,5 graden de bocht in.

Korter

De wielbasis is met 2.945 mm een stukje korter dan die van z'n sedanbroer, die 3.035 mm meet. Z'n totale lengte komt uit op 5.027 mm, en in de breedte en hoogte meet-ie respectievelijk 1.899 en 1.411 mm. Een panoramadak met een oppervlakte van 1.32 vierkante meter rijkt tot zo'n tweederde van het dak, 150 procent groter dan het exemplaar dat leverbaar was op z'n voorganger.

Op de Autosalon van Genève kunnen we de S-klasse Coupé in vol ornaat bewonderen. Ongetwijfeld komen we later meer te weten over de vrijwel verplichte AMG-versie.

Bekijk foto's van de Mercedes-Benz S-klasse in groot formaat