Peugeot heeft de uitstoot van de 508 Hybrid4 met een paar gram verlaagd, zodat de auto ook volgend jaar aan de eisen voor 14 procent bijtelling voldoet. Ook zijn er twee nieuwe diesels met 20 procent bijtelling.

Vorig jaar ging de uitstoot van de diesel-hybride van 91 naar 88 gram per kilometer, na de laatste update is het niet meer dan 85 gram. Dat betekent dat de 508 nog net in aanmerking komt voor 14% bijtelling. Hetzelfde voordeel geldt ook voor de vernieuwde 3008 Hybrid4.

De lagere CO2-uitstoot heeft geen gevolgen voor de overige specificaties van Peugeots hybride middenklasser. Dat betekent dat de aandrijflijn gecombineerd nog steeds 200 pk levert en dat dat vermogen nog steeds via een gerobotiseerde handbak bij de wielen belandt. De vanafprijs stijgt wel enigszins, en gaat van 37.990 naar 38.290 euro. 

Nieuwe versies met 20 procent bijtelling

Meer nieuws is er in de vorm van de 508 BlueHDi met 150 pk. Deze nieuwe uitvoering komt in aanmerking voor 20% bijtelling, en verschilt naast meer vermogen ook in het ontbreken van de halfautomaat van bekende 1.6 e-Hdi. Potentiële kopers van deze uitvoering hebben weinig te kiezen: de auto is er in deze versie alleen als SW in combinatie met de handgeschakelde zesbak en kost minimaal 33.890 euro.

Wie toch een sedan wil, moet een stapje hogerop: in de 180 pk-versie is de BlueHDi er ook als ‘20-procenter’. In het geval van de SW dient er in dit geval gewoon 25 procent te worden bijgeteld, maar als vierdeurs zit hij nog net aan de goede kans van de grens. Een zestrapsautomaat is standaard voor een vanafprijs van 41.690.

Bekijk foto's van de Peugeot 508 in groot formaat