Mazda groeit hard in Europa

Mazda’s inspanningen van de laatste jaren werpen hun vruchten af: het merk verkoopt voor de vierde maand op rij minimaal dertig procent meer dan vorig jaar.

In oktober verkocht het merk in Europa 55 procent meer dan dezelfde maand vorig jaar.

Volgens Mazda is dat genoeg om het snelst groeiende volumemerk te zijn, zekermet de maanden daarvoor in ogenschouw genomen.

Oktober is namelijk geen uitzondering. Het was de vierde maand met minimaal dertig procent groei. Tot en met oktober verkochten de Japanners dit jaar 125.362 auto’s in Europa, als geheel is dat 16,3 procent meer dan vorig jaar.

Helemaal als een verrassing komt dit goede nieuws niet voor de autobouwer. Dit jaar werd de nieuwe 3 gelanceerd en ook de 6 en de CX-5 zijn nog erg vers. De 3 doet het vooralsnog vooral goed in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, terwijl de CX-5 naast Duitsland ook in Scandinavië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk hoge ogen scoorde.

In Nederland was de crossover ook  het populairst, al moet daarbij worden vermeld dat de levering van de 3 feitelijk nog op gang moest komen.

Tip de redactie