Mazda ontwerpt nieuwe 2 voor vrouwen

De huidige Mazda 2 is door z'n sportieve rijeigenschappen een auto die vooral ook mannen aanspreekt die in het B-segment winkelen. Het Japanse merk heeft de kopersgroep echter nog eens geanalyseerd en gaat het bij de opvolger over een andere boeg gooien.

Autocar heeft uit de mond van Mazda-ontwerper Peter Birtwhistle opgetekend dat zijn merk zich met de nieuwe 2 (in Japan: Demio) meer op vrouwen gaat richten.

Birtwhistle zet uiteen: "We maken in Azië meer winst op de 2, dus die markt is het belangrijkst voor Mazda. En daar zijn het vooral vrouwen die dergelijke auto's kopen. We moeten met de nieuwe 2 dus vooral vrouwen aan gaan spreken."

Het resultaat is volgens de ontwerper een minder gespierd uiterlijk dan had gekund, maar hij zegt tevreden te zijn met de 'goed uitziende nieuwe 2'.

Mazda houdt het niet alleen bij een 2 hatchback, volgens Autocar komt het merk ook met een compacte cross-over op deze basis.

Lees meer over:
Tip de redactie