Volkswagen onthult op de IAA-autoshow in Frankfurt de definitieve versies van de e-Golf en e-Up, maakt het merk dinsdag bekend.

Volkswagen zal de e-Up en e-Golf meenemen naar de beursvloer van de autotentoonstelling IAA in Frankfurt. Beide auto's komen alleen beschikbaar met vijf portieren.

Standaard beschikken ze over automatische klimaatregeling, een standkachel, een navigatiesysteem, voorruitverwarming en led-dagrijverlichting. De e-Golf krijgt daarbij volledige led-verlichting met zich mee in de koplampunits. 

De e-Up verbruikt 11,7 kWh per 100 km, de e-Golf heeft 12,7 kWh per 100 km nodig. De elektrische Golf wordt aangedreven door een 115 pk sterke elektromotor die een koppel van 270 Nm naar de voorwielen stuurt. Het resultaat: een sprintje naar de 100 km/h in 10,4 seconden en een topsnelheid van 140 km/h.

De e-Up krijgt een 82 pk sterke elektromotor die 210 Nm produceert. De sprint naar 100 km/h kost 12,4 seconden en de topsnelheid is 130 km/h.

De actieradius van de e-Up is 160 kilometer. De e-Golf komt met een volle accu 30 kilometer verder. Beide modellen beschikken over een Eco en Eco+ modus. Het regeneratieve remsysteem is in vier standen in te stellen. Als de accu's leeg zijn, is het pakket in een half uur tot 80 procent weer op te laden.

Bekijk vijf foto's van de Volkswagen e-Golf en e-Up in groot formaat