Opel heeft de OPC-versie van de gefacelifte Insignia onthuld. Alleen het uiterlijk van de auto is veranderd.

De uiterlijke wijzigingen vinden we op de traditionele plekken: front en kont. Ook de OPC krijgt nieuwe lichtunits, een andere layout van de grille en en iets lager geplaatste chromen strip die de achterlichten met elkaar verbindt.

Op motorengebied verandert er niets; de Insignia OPC wordt nog altijd over vier wielen aangedreven door een 2,8-liter V6 met turbo, goed voor 325 pk en 435 Nm.

In de versie met handgeschakelde zesbak neemt de 0-100-sprint precies zes tellen in beslag, met de Tourer ben je 0,3 seconden langer onderweg. Opel heeft de top begrensd op 250 kilometer per uur. Maar wie nóg harder wil, kan de begrenzer laten verwijderen waardoor de OPC doorblaast naar 270 kilometer per uur.

Kritisch

Opel nam het chassis van de OPC nog eens kritisch onder de loep, zoals het dat ook deed bij de minder potente Insignia’s. Ongeveer 60 procent van de onderdelen van de achterwielophanging werden vernieuwd, waardoor er volgens Opel minder vibraties optreden en het stiller is in het interieur. Daarnaast werd de software van het esp opnieuw geprogrammeerd, met name om onderstuurreacties te verminderen.     

Binnenin krijgt ook de OPC een nieuwe middenconsole en instrumentarium aangemeten, evenals een nieuw stuurwiel. Op het display kan de bestuurder zaken als g-krachten, stand van het gaspedaal en de remkracht aflezen. De versies met automaat worden voorzien van flippers aan het stuur.

De Opel Insignia OPC maakt in september z'n debuut op de IAA in Frankfurt, we verwachten 'm, net als de overige gefacelifte Insignia's, nog dezelfde maand bij de dealers. 

Bekijk foto's van de Opel Insignia in groot formaat