Nissan heeft speciaal voor de Shanghai Auto Show een concept-car klaargestoomd. De auto heet Friend-Me en zit boordevol communicatiemiddelen.

Nissan meldt dat dit de eerste studiemodel is dat met de inbreng van Chinese ontwerpers is ontwikkeld.

De auto volgt de lijfspreuk 'Four seats, one mind connectivity', waaruit we kunnen afleiden dat de Friend-Me volgestopt wordt met hippe communicatiemiddelen.

Verder meldt het Japanse merk dat er een 'unieke middenconsole' in de auto wordt geschroefd, de verzamelplaats van alle informatieschermen.

Luchtje

Om de Aziatische markt te bespelen, zegt Nissan een bijzondere stand gepland te hebben voor de beurs in Shanghai. Aan bakken licht en geluid zal het niet ontbreken en zelfs op het gebied van geurtjes probeert het merk de potentiële klanten over te halen.

'Nissan fragrance' wordt namelijk een nieuw luchtje van de Japanners, geïnspireerd op niets minder dan groene thee. In de aanloop van de beurs, die tussen 20 en 29 april gehouden wordt, verwachten we mondjesmaat meer informatie over deze bijzondere designstudie te ontvangen.