
Elektrische 2cv's in productie
Traction Électrique bouwt de eerste elektrische 2CV's in serie!
Elektrische auto's, steeds meer fabrikanten wagen zich aan het concept. Naast de beperkte actieradius is het gewicht van de accupakketten een nadelige eigenschap van de elektrische aandrijflijn. Wat doe je vervolgens om het gewicht laag te houden?
Je pakt een van zichzelf al bijzonder licht voertuig bij z'n kladden en lepelt daar het milieuvriendelijke systeem in.
Klassieke eendjes
Vanaf deze week zoemen twee omgebouwde klassieke eendjes door de straten van Gouda en Amsterdam. Traction Électrique heeft van de RDW groen licht gekregen om de oude Citroëns op kenteken te zetten. De goedkeuring zet voor het bedrijf de deur open om ook andere klassiekers aan de stroom te hangen.
De 2CV's, uit 1984 en 1965, komen afhankelijk van het rijgedrag tussen de 100 en 200 kilometer ver. Met een topsnelheid van 135 km/h zijn ze in ieder geval rapper dan de originele modellen, die bleven steken op 120 km/h. Nu is hard rijden natuurlijk niet de insteek, maar het is wel mooi meegenomen. Het opladen van de accu's duurt tussen de 6 en 8,5 uur. In theorie moet het systeem ruim 3000 oplaadcycli kunnen volhouden.