AMSTERDAM - De Cadillac Escalade was en is misschien nog steeds hét statussymbool voor jong volk met geld. Volgens GM-topman Mark Reuss gooit Cadillac het voor de volgende Escalade over een andere boeg.

Dat weet de Amerikaanse website Autoblog te melden. General Motors topman Mark Reuss zegt dat de uitstraling die mensen tegenwoordig van luxe auto's willen anders is dan met het beeld waarmee de Escalade is ontworpen.

"De nieuwe luxe is subtieler en minder patserig, men vindt tegenwoordig een efficiënt ontwerp belangrijker" aldus Reuss. Volgens de CEO kunnen we een Escalade verwachten die vooral veel eleganter wordt dan de huidige, zonder dat hij een 'vrouwelijke uitstraling' gaat krijgen. 

Favoriet

Cadillacs Escalade zagen we een aantal jaar geleden meer dan eens terug als favoriet vervoersmiddel van bijvoorbeeld jonge rappers. Het lijkt dus alsof Cadillac dat imago van de grote SUV af wil poetsen. De volgende Escalade staat voor 2014 op de planning.

Bekijk foto's van de Cadillac Escalade in groot formaat