Volgend jaar al facelift S60

AMSTERDAM - Ondanks het feit dat de Volvo S60 pas twee jaar op de markt is, zit er nu al een facelift in de pijplijn. 

Volgend jaar moet de sedan, samen met de grotere S80, alweer strakgetrokken worden. Dat heeft Doug Speck, de marketingbaas van het Zweedse merk, laten weten.

Tegenover Automotive News laat Volvo's mondiale marketingbaas Doug Speck weten dat er al druk wordt gewerkt aan de S60/S80 update. Het zou daarbij om een ingrijpende facelift gaan, die ervoor moet zorgen dat de verkopen van de sedans stijgen.

Het jaar daarna moet er, rijkelijk laat, een geheel nieuwe XC90 op de markt verschijnen. Die auto zal als eerste gebruik maken van Volvo’s Scalabe Platform Architecture.

Productoffensief

De plannen maken deel uit van het productoffensief dat de Zweden inzetten met de V40. Het bedrijf heeft zich ten doel gesteld om in 2020 tenminste 800.000 auto’s af te zetten. Volgens Speck is dat doel nog steeds realistisch en ligt het bedrijf goed op koers.

De Amerikaanse markt is “van het grootste strategische belang” om de verkoopsdoelstelling te halen. Hoe groot het aandeel van de Amerikaanse verkopen in de totale afzet van het bedrijf is, wilde de marketingbaas overigens niet mededelen.

Bekijk foto's van de Volvo S60 in groot formaat

Tip de redactie