AMSTERDAM - Mercedes-Benz heeft de sculptuur omarmd als middel om te teasen. Na de CLS is het ditmaal de nieuwe S-klasse die op deze manier debuteert.

Met de 'Aesthetics S' sculptuur wil Mercedes-Benz op de Autosalon van Parijs laten zien in welke richting het denkt voor het ontwerp van de volgende generatie S-klasse.

Tijdens een bijeenkomst in Stuttgart liet het merk al wat afbeeldingen zien die passen in dezelfde teasercampagne.

Zuiniger

De nieuwe S-klasse wordt uiteraard weer veiliger, zuiniger en luxueuzer dan de huidige generatie. De nieuweling krijgt er echter een belangrijke taak bij: een dure versie moet ook de rol op zich nemen die het merk Maybach niet kon vervullen.

Want dat merk verdwijnt dan wel uit de prijslijsten, dat wil niet zeggen dat Daimler de zeer gefortuneerde klanten die in dat segment winkelen meteen helemaal kwijt wil.

De scultuur mag dan wel debuteren op de Autosalon van Parijs, de echte S-klasse staat er nog niet. Het publieksdebuut van de productieversie verwachten we in de loop van 2013.

Bekijk foto's van de Mercedes-Benz S-klasse in groot formaat