AMSTERDAM - AutoWeek werkt met ingang van 1 september exclusief samen met het Algemeen Dagblad (AD). Zowel voor de autopagina’s op zaterdag, als voor de nieuwskrant gaat AutoWeek nieuws en achtergronden over auto’s leveren.

De hoofdredacties van AD en AutoWeek zijn ingenomen met de samenwerking. AD-hoofdredacteur Christiaan Ruesink: "Wij weten dat de lezers van AD zeer geïnteresseerd zijn in autonieuws en -testen en op deze manier kunnen wij hen nog beter bedienen."

AutoWeek-hoofdredacteur Robert van den Ham ziet ook veel nieuwe kansen. "AD verschijnt dagelijks, dus deze samenwerking vergroot voor ons het actuele bereik. We kunnen zo nog meer met onze artikelen doen.’’

Niek Schenk blijft de autospecialist van AD. Hij werkt vanaf 1 september voor AutoWeek en zal zowel voor het weekblad als voor AD artikelen over auto’s schrijven. Hij blijft ook de vragen van AD-lezers beantwoorden.

In de AD-zaterdagbijlage Gids van vandaag (zaterdag 1 september) verschijnen de eerste autopagina’s die via de samenwerking tot stand zijn gekomen.