AMSTERDAM - Citroën komt met twee nieuwe modellen, die elk op een andere afzetmarkt zijn gericht.

De C-Elysée valt in het C-segment, maar biedt met 506 liter bagageruimte ongeveer evenveel opslag als een D-segmenter.

Achterpassagiers zitten bovendien goed, dankzij de wielbasis van 2.65 meter.

Aandrijving wordt verzorgd door de bekende 95 pk sterke VTI motor van PSA. Eind dit jaar start de productie in Spanje, de C-Elysée wordt leverbaar in onder meer Turkije en Centraal-Europa.

C4

Met de C4 L zoekt Citroën z’n heil aan de bovenkant van het C-segment en is bedoeld voor Rusland en China. De nadruk ligt bij dit model op luxe, vooral voor de achterste passagiers, en biedt daarom een “lounge-achtige” achterbank.

Motorisch is er onder meer keuze uit VTI- en THP-blokken en ook een zestraps automaat behoort tot de mogelijkheden. Dit is het eerste model dat getekend werd door het Citroën ontwerpcentrum in Shanghai.

Vanaf eind 2012 gaat de auto in productie in China, begin 2013 gaat ook Rusland de C4 L produceren voor de eigen markt.

Bekijk foto's van de Citroën C-Elysée in groot formaat