AMSTERDAM - Als onderdeel van een nieuwe marketingstrategie geeft Jaguar het beroemde logo een likje verf.

Zowel het kenmerkende beest als de typografie van het logo worden aangepakt door het Britse merk in Indiase handen.

De springende jaguar krijgt een metallic kleur en meer schaduw, terwijl het lettertype breder en platter wordt. Het automerk zelf spreekt over "de meest uitgebreide wijziging aan de visuele identificatie in veertig jaar tijd".

De opfrisbeurt is onderdeel van een nieuwe marketingstrategie van Jaguar, dat onder het sleutelwoord ‘alive’ zich meer wil richten op "nieuw en verlicht publiek".

Oud

In 2002 werd de roofkat ook al eens opgefrist, toen Jaguar nog in handen was van Ford. Het oude logo was toen slechts een zwart-wit afdruk van het springende beest, en werd opgewaardeerd tot een in donkerzilver uitgevoerd exemplaar, waar ook diepte in te zien was.

De rebranding van nu is weinig meer dan een polijstbeurt: het nieuwe logo is helderder en glimt meer dan z’n voorganger.

Bekijk 3 foto's in groot formaat