CCG heeft CustomGT af

AMSTERDAM - Ambitie heeft Tom Gerards, de man achter CCG, in ieder geval voldoende. In 2009 besloot hij z’n eigen sportauto te gaan bouwen en twee jaar later is z’n droom werkelijkheid. De CustomGT levert standaard 550 pk, maar alles kan aangepast worden.

Als raceauto voor de openbare weg is de CustomGT voorzien van een ultralicht buizenframe met een koets van koolstofvezel en glasvezel.

Hierdoor is de auto erg stijf, maar blijft met een gewicht van iets meer dan 1.000 kilo ruim onder dat van andere supersporters als de Ferrari 430 Scuderia.

Uiteraard is er ook goed gekeken naar de onderstelafstemming en de remmerij, CCG werkte samen met bekende namen als KW Suspensions om te zorgen dat de CustomGT aan het asfalt kleeft.

Aandrijving wordt verzorgd door een 7,0-liter V8, afkomstig uit de Corvette, die naar 550 pk is getild. Gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak wordt al het vermogen naar de achterwielen gestuurd.

Sprint

Dat levert een sprint van 0-100 in minder dan 3,3 seconden en een topsnelheid die boven de 300 km/h ligt op. Eventueel kan er ook geopteerd worden voor nog meer vermogen, met behulp van een turbocompressor kunnen er vermogens tot 740 pk worden gerealiseerd.

Wie dat wat teveel van het goede vindt, wil kan opteren voor een 6,0-liter V8 met 450 pk, en ook een sequentiële versnellingsbak staat op de optielijst. Ook het aanpassen van de verhoudingen in de versnellingsbak behoort tot de mogelijkheden. Er is zelfs een LPG-installatie te verkrijgen, om de kosten wat in te perken.

Remmen

Prijzen van de CustomGT beginnen bij 113.500, exclusief belastingen. Het bedrijf belooft verder dat er een COmpetition uitvoering komt, speciaal ontworpen voor circuitgebruik. Het gewicht zou daarbij nog verder verlaagd worden tot minder dan 1.000 kilogram. Ook worden onderdelen als remmen en ophanging aangepast om de grote krachten te kunnen verwerken.

Lees meer over:
Tip de redactie