AMSTERDAM - Seat heeft de Exeo voor het nieuwe modeljaar flink herzien. Hij scoort beter op het gebied van CO2-uitstoot en wie goed kijkt, ziet een licht gewijzigde voorkant.

Seat heeft voor het nieuwe modeljaar gesleuteld aan de Exeo. Door de invoering van een start/stop-systeem voor de benzinemotoren en verdere verfijning van de diesels gaan de uitstoten wat omlaag.

Voor de dieselversies wordt een vermindering van zeven gram per kilometer opgegeven.

Daarmee komen ze weliswaar bij de 130 gr/km, maar is de vermindering nog niet genoeg voor een twintig procent bijstellingsstatus, die vanaf de zomer van volgend jaar begint bij 114 gr/km voor diesels.

Ecomotive

Verder wordt er nog een Ecomotive-versie beloofd, maar de specificaties daarvan worden nog niet vrijgegeven maar er wordt gesproken over een uitstoot van ‘minder dan 120 gr/km’.  

Met zijn vernieuwde koplampen ziet de Exeo het wat scherper dan voorheen. Ze zijn van het bi-xenon-type en de pijlvormige vormgeving, is meer in lijn met de nieuwste modellen van Seat. Verder is er modieuze LED-dagrijverlichting en heeft de grille een nieuwe vorm.

Ook de achterlichten hebben LED-techniek en is er een nieuw assortiment lichtmetalen wielen in de maat 17 en 18 inch.