AMSTERDAM - Een hart onder de riem voor de Opel-medewerkers: GM-CEO Dan Akerson heeft benadrukt dat zijn concern niet in gesprek is met andere partijen over de verkoop van het Duitse merk.

Dat meldt de Duitse krant Handelsblatt, die zich baseert op een (blijkbaar toch niet zo) vertrouwelijk telefoongesprek tussen Dan Akerson en Opel-chef Karl-Friedrich Stracke. Opel heeft namelijk een grote waarde voor GM op het gebied van de ontwikkeling van nieuwe techniek.

Er kleeft echter een ‘maar’ aan het verhaal: voor de toekomst houdt Akerson alle opties open.
Vorige week zorgden berichten over een mogelijke verkoop van Opel voor onrust bij de medewerkers.

Chinese fabrikanten en zelfs Volkswagen zouden interesse hebben in de Duitse fabrikant. Volgens het Duitse tijdschrift Der Spiegel stevent Opel (samen met de Engelse tak Vauxhall) weer af op verliezen en lijkt de rol binnen het GM-concern uitgespeeld.

Chevrolet moet namelijk een ‘wereldmerk’ zoals Ford worden (dus ook voor Europa) en voor de Chinese markt zet GM in op Buick.