RS Trophy is een Renault Mégane met extra's

AMSTERDAM - Zoals we al aankondigden komt Renault met een nog potentere versie van de toch al indrukwekkende RS. Dat is deze RS Trophy

Voor mensen die meer willen dat zomaar een Renault Mégane RS is er nu de RS Trophy. Die heeft een vermogen van 265 pk, wat vijftien pk meer is dan de standaard RS.

De maximale trekkracht neemt toe tot 360 Nm; dat is twintig meer dan in het huis-tuin-en-keuken-model. Daarmee sleept de RS Trophy per 5,09 kilo per pk mee.

Turbodruk

Om tot het extra vermogen gekomen is de turbodruk opgevoerd met 0,2 bar tot 2,5. Om te zorgen voor een goede beademing van de techniek zijn de luchtinlaten groter geworden. Natuurlijk zorgt dat extra vermogen voor betere prestaties.

De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 6,0 seconden, wat tweetiende meer is dan voorheen. De topsnelheid neemt met 4 km/u toe tot 254 km/u.

Cup-chassis

Het spreekt voor zich dat de super-RS is voorzien van het Cup-chassis. Verder is er een gelimiteerd slipdifferentieel en zijn er speciale, op F1-techiek gebaseerde, Bridgestone-banden die voornamelijk zorgen voor een betere wegligging in scherpe bochten.

Verder meldt Renault trots dat de Trophy per 100 km 0,2 liter minder verbruikt en 190 gr/km uitstoot.

Onderspoiler

Je herkent de RS Trophy aan zijn zwarte dak en kenmerkende bestickering. Verder is er een nieuwe onderspoiler aan de voorzijde, 19 inch wielen, en glanzend zwarte wielen met rode details.

Naast dit Sirius Yellow is de RS Trophy ook leverbaar in het Glacier White, Etoilé Black en Cassopée Grey.

Kuipstoelen

Binnenin zijn er kuipstoelen en de RS Monitor die verschillende data over de prestaties en mechanische parameters. Dat is voornamelijk bedoeld voor de klanten die hun auto op het circuit gebruiken.

De auto wordt dan ook volgende week officieel onthuld op de Nürburgring tijdens de Renault Sport Day.

Tip de redactie