AMSTERDAM - De introductie van de spannende Toyota FT-86 komt steeds dichterbij en dus vindt het Japanse merk het nu ook tijd om stukje bij beetje informatie vrij te geven.

De Toyota FT-86 krijgt een 2,0-liter boxermotor onder de kap.

Dat is al bijzonder voor een Toyota, maar het is ook nog eens voor het eerst dat het Japanse merk de nieuwe D-4S benzine-injectie toepast. Dit systeem zorgt voor directe inspuiting in combinatie met inspuiting in de inlaatkanalen.

Het resultaat is zowel meer vermogen als meer trekkracht. Dit alles gaat overigens niet ten koste van het brandstofverbruik en de uitstoot, belooft Toyota.

Schakelen

Schakelen gaat naar keuze met een handbak of een automaat, allebei met zes verzetten. Bij de automatische transmissie is het ook mogelijk om te schakelen met flippers achter het stuur. De FT-86 zendt z’n aandrijfkrachten naar de achterwielen.

De sportwagen staat op een geheel nieuw platform, waarbij Toyota op een ideale gewichtsverdeling en een zo laag mogelijk zwaartepunt mikt. De Toyota FT-86 komt medio 2012 op de markt, de prijzen zijn nog niet bekend.