Peugeot had al z’n kruit vooraf aan de Autosalon van Genève nog niet helemaal verschoten. Aan het einde van de persdag toonde het Franse merk nog de 908 Hybrid4.

De Hybrid4-aandrijflijn bestaat uit een 3,7-liter V8 turbodiesel van 550 pk en een 80 pk sterke elektromotor. Schakelen gaat via een sequentiële zesbak. In de pitstraat kan de hybride 908 geheel elektrisch rijden. De raceauto slaat remenergie op in een pakket lithium-ion accu’s. Deze energie gaat bij acceleratie automatisch naar de achterwielen voor extra sprintkracht.

De langeafstandsracer is ontworpen om onderdeel uit te maken van Peugeots programma voor CO2-reductie. Het is niet een pure showauto, het Franse merk heeft als doelstelling de 908 Hybrid4 te laten rijden op een officiële testdag van de 24 uur van Le Mans op 24 april. Deze deelname is nog onder het voorbehoud dat de eerste tests met de Hybrid4 aan het einde van deze maand goed verlopen.

In de zomer brengt Peugeot z’n eerste Hybrid4-model op de markt, de 3008 Hybrid4. Deze heeft een aandrijflijn bestaande uit een 163 pk sterke turbodiesel en een 37 pk sterke elektromotor. De vanafprijs van de eerste dieselhybride is 44.090 euro.