Peugeot heeft de 308 gereedgemaakt voor de rest van zijn levenscyclus. Hij heeft een vernieuwd uiterlijk en een e-HDI-versie die net niet in de 14 procents bijtellingsklasse valt.

De ogen van de wereld zijn misschien dan gericht op de presentatie van de 508, maar Peugeot is alweer bezig met de volgende vernieuwing: de 308 krijgt een geheel nieuwe tooi.

Op de Autosalon van Genève wordt die voor het eerst aan de wereld getoond. Het is geen verrassing dat de 308 aansluit op de vormen van de 508. In elk geval is de omstreden grote grille verdwenen.

Met zijn start/stop-systeem is de nieuwe e-HDI helemaal bij te tijd. Net als bij de 508 is die voorzien van de 112 pk sterke 1,6-liter HDI. Op de vernieuwde 308 is die zowel als automaat als met handbak te koop.

Uitstoot

Bovendien is de 308 25 kilo lichter dan zijn voorganger en en zorgen verder banden met een lage rolweerstand bij deze uitvoering voor een lage CO-uitstoot van 98 gram per kilometer; drie gram te weinig voor de 14 procents-grens.

Verder zijn er benzinemotoren van 98 pk tot de 200 pk sterke GTI en diesels in met vermogens van 92 tot 163 pk.

Ook meldt Peugeot dat de inhoud van de verschillende opbergvakken in het interieur is toegenomen tot 42 liter. Bij de cabriolet is de achterzijde zodanig aangepast dat die optisch breder lijkt. De GTI heeft voortaan rode stiksels en aluminium accenten op het stuur en een GTI-logo.