Eén van de eerste slachtoffers van de kredietcrisis was de nieuwe Honda NSX. Nu de wereldeconomie weer een beetje voor de wind gaat, vindt Honda het tijd om de ontwikkeling weer op te pakken.

Bij de start van de financiële crisis is 2008, was bij Honda één van de eerste beslissingen om de ontwikkeling van de nieuwe NSX te stoppen. Een dergelijke dure sportauto zou het concern niet kunnen helpen om door de moeilijke tijd te komen. Het was een opmerkelijke beslissing omdat de nieuwe NSX al bijna klaar was. In de loop van de tijd hebben we er zelfs een circuitversie van gezien.

In Japan heeft Takashi Ito verteld dat de ontwikkeling van de nieuwe NSX nu weer op de agenda staat. “Er is vraag naar in de markt en die moeten we natuurlijk beantwoorden,” aldus de topman. Details over de nieuwe NSX zijn nog zeer schaars. Het is maar helemaal de vraag of de V10 van het oorspronkelijke model uit 2008 nog steeds levensvatbaar is of dat er wordt gekozen voor hybridetechniek.

Voor de liefhebbers van oosterse sportauto’s is er binnenkort weer genoeg te genieten, want met de LFA, GT-R en deze NSX is er een aardig trio beschikbaar. Nu moet alleen Toyota nog met een nieuwe Supra komen en het rijtje Japanse supercars is wat ons betreft compleet.