Het Franse Bolloré werkt al jaren aan de veelbelovende elektrische BlueCar. Op de komende Autosalon van Genève wordt de nieuwste evolutie getoond. Voordat de auto in productie gaat, moeten echter nog de nodige hobbels worden genomen.

Bolloré ontwierp in samenwerking met Pininfarina deze BlueCar. De ontwikkeling van de elektrische mini loopt al sinds 2005. Op de komende Autosalon van Genève wordt de nieuwste doorontwikkeling getoond.

Die is voorzien van een 68 pk sterke elektromotor met lithium-polymeer accu’s. De vierpersoons versie is 3,65 meter lang en 1,70 meter hoog. De driepersoons versie is met een lengte van 2,85 meter nauwelijks langer dan een Smart Fortwo.

Het is de bedoeling dat de auto vanaf oktober van dit jaar wordt ingezet in het Autolib-programma. Daarbij wordt in Parijs een vloot EV’s ingezet die door abonnees van Autolib kunnen worden gebruikt.

Problemen

Voordat het zo ver is, moeten nog een paar problemen worden getackeld. Zo is de productiefaciliteit door de financiële malaise bij Pininfarina hoogst onzeker. Ook de lithium polymeer-accu kan een probleem worden, want de BlueCar is de eerste waarbij die in een auto wordt gebruikt.