Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Maandag 30 januari 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Placeholder afbeelding NU.nl

In detail: Renault Latitude

Door Autoweek

14 nov 2010 om 14:29
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
De productie van de Renault Vel Satis is inmiddels lang en breed gestopt. De Latitude moet de stellingen in de topklasse gaan verdedigen. Die auto is niet veel meer dan een Koreaanse Samsung SM5 met een Renault-neus.

In verschillende landen in Europa brengt Renault op het moment de Latitude op de markt. De Nederlandse importeur laat dit model, dat boven de Laguna in het programma valt, aan zich voorbij gaan. Daar zit de Koleos nog vers het geheugen.

Die SUV was eveneens een van het Koreaanse zustermerk Samsung geleend model, dat maar niet erg wilde aanslaan in ons land.

In Duitsland wordt de auto wel gevoerd, maar ook daar wordt een slag om de arm gehouden. De Latitude kan niet worden gekocht, maar alleen worden geleast voor een periode van vier jaar of 40.000 kilometer. Renault Duitsland onderzoekt zelfs of een dergelijke constructie in de toekomst ook met de Laguna en Espace kan worden toegepast.

Flink

De Renault Latitude is met zijn lengte van 4,90 meter een flinke jongen – het formaat van een Audi A6. De breedte is 1,83 meter en de hoogte is 1,48 meter. De bagageruimte is 511 liter groot. Renault biedt de Latitude met drie motoren aan. De eerste is een 2,0-liter viercilinder diesel moet een vermogen van 175 pk en een maximale trekkracht van 360 Nm.

Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 6,5 liter op 100 km en daarbij hoort een CO2-uitstoot van 170 gr/km. Daarna volgt de 3,0-liter V6 dCi die 241 pk in huis heeft en een maximaal koppel van 450 Nm.

Renault geeft een brandstofverbruik op van 7,2 liter op 100 km en een uitstoot van 188 gr/km. De enige benzinemotor is een 2,0-liter met 140 pk die eveneens op bioethanol kan rijden. Die lust 7,9 liter op 100 km en stoot 172 gr/km uit.

Rijk

De Renault Latitude is standaard zeer rijk uitgerust. Op de lijst prijken een climate control met drie zones, een luchtreinigingssysteem voor het inzittendencompartiment en een parfumeur. De voorstoelen zijn elektrisch verstelbaar en verwarmbaar. De bestuurdersstoel kent bovendien een massagestand.

Ook lederen bekleding, zit er altijd op. Tot slot is de Latitude nog behangen met zaken als een multimedia navigatiesysteem en een Bose audioinstallatie. Er is een achteruitrijcamera, een bandenspanningscontrolesysteem en bixenon-verlichting die meeschijnt in de bocht.

De Duitse importeur meldt tot slot dat er wordt gehoopt om meer Latitudes ‘weg te zetten’ dat de duizend Vel Satissen die daar ooit zijn verkocht.

Beeld: NU.nl
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 12:47
    Dit vinden jullie van de bedreigingen aan het adres van Kaag
  • 12:43
    Streekvervoer kondigt vijfdaagse staking aan vanaf 6 februari
  • 12:33
    Manodj B. zegt Sumanta Bansi 'uit zelfverdediging' te hebben doodgestoken
  • 12:30
    Olympiër Krumins treedt toe tot technische staf van atletiekbond

Meest gelezen

  • 1
    Fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network is van de baan
  • 2
    Australië zoekt op route van 1.400 kilometer naar piepkleine radioactieve capsule
  • 3
    Ajax-spelers zijn positief over Heitinga: 'Hij brengt energie in de groep'
  • 4
    NU+Weinig pers en geen Oranje boven: de Caribische reis van de koning
  • 5
    Door speciale klassen gaan meer kinderen met beperking of stoornis naar school


Nieuwsvideo's

  • Politieautodief ontsnapt maar net aan botsing met een trein in VS
    Politieautodief ontsnapt maar net aan botsing met een trein in VS
  • Dit maakt de Leopard 2-tank speciaal en deze landen hebben ze
    Dit maakt de Leopard 2-tank speciaal en deze landen hebben ze
  • Chinezen laten auto's in bergtunnel achter vanwege brand
    Chinezen laten auto's in bergtunnel achter vanwege brand
  • Inwoners Auckland halen hun huizen leeg na overstromingen
    Inwoners Auckland halen hun huizen leeg na overstromingen

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Cookie instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden