Veel mensen hadden bij de introductie van de Honda CR-Z op een nieuwe CRX gehoopt, maar de auto is vooralsnog iets braver dan z’n fameuze voorganger. Op de SEMA show beantwoordt Honda de roep om heftiger CR-Z’s met een hele batterij verfraaide exemplaren.

De belangrijkste is misschien wel de CR-Z van Mugen, Honda’s huistuner. In de lente van 2011 komt in de Verenigde Staten een set verfraaiingen voor de CR-Z op de markt.

Het pakket bestaat uit een Mugen bodykit, een andere grille, een achterspoiler, 17-inch lichtmetaal, vloermatten, een aluminium pookknop en een tankdop van hetzelfde materiaal. Mugen rept met geen woord over motortuning. De oplage blijft beperkt tot 300 sets.

Circuitauto

Wie meer pk’s wil, zit in ieder geval goed bij de CR-Z Racer en de CR-Z Hybrid R. De eerste is een echte circuitauto, de tweede is meer gericht op straatgebruik.

In de Racer en de Hybrid R heeft de aandrijflijn dankzij toevoeging van een turbo en een verbeterd IMA-systeem een vermogen van 200 pk en een maximumkoppel van 238 Nm.

Verder zijn er een sperdifferentieel, racevering, aerodynamische aanpassingen, betere remmen en een racekoppeling. Beide auto’s komen overigens niet in de showroom te staan. Wel gaat Honda er mee racen tijdens de 25-uursrace op het circuit van Thunderhill.

Honda-stand

Diverse tuners hebben zich voor de SEMA Tuningsshow helemaal op de CR-Z uitgeleefd. De creaties van onder meer Konig, Eibach en Fortune pronken naast de eerder genoemde exemplaren op de Honda-stand in Los Angeles.