Ferrari laat zich op de Autosalon van Parijs zien van zijn beste kant: er wordt een California getoond volgens een Bluemotion-achtig concept.

Ferrari toont volgens het Italiaanse Omniauto een California die aan alle kanten is geoptimaliseerd om een zo laag mogelijke CO2-uitstoot te halen. Het past in de plannen van het merk om ten opzichte van 2007 met de modellen veertig procent minder CO2 uit te stoten.

Welke aanpassingen Ferrari precies laat zien, is niet duidelijk. In elk geval blijft het HY-Kers-systeem nog even in de kast. Ook een start/stop-systeem zit er nog eventjes niet in. Wel wordt er gespeculeerd over cilinderuitschakeling, waarbij de V8 niet alle cilinders gebruikt als er op lage snelheden wordt gereden.

Remenergie

Ook wordt er gesproken over een systeem dat remenergie terugwint en een dynamo die gedeeltelijk kan worden uitgeschakeld. Een ander onderdeel van het efficiënter maken van de California is het gebruik van banden met een lage rolweestand – die truc is al zo oud als het Bluemotion-concept zelf, maar klinkt gewaagd voor de toepassing op een Ferrari.