PSA denkt er over om Talbot te laten terugkeren als budgetmerk om Dacia te kunnen beconcurreren.

Het is niet de eerste keer dat het gerucht de kop opsteekt dat PSA, Talbot wil laten herleven. De rechten op dit merk, dat aan het einde van de jaren ’70 verdween, liggen bij het PSA-concern.

Volgens het Franse Caradisiac, heeft er op het moment een haalbaarheidsstudie plaats om Talbot te herintroduceren.

Met Talbot wil PSA vanaf 2014 vooral de concurrentie aangaan met Dacia. Dat merk kan goedkoop produceren omdat het oude techniek van Renault gebruikt.

Dongfeng

PSA aast op een soortgelijke constructie met het Chinese zustermerk Dongfeng. De Talbots nieuwe stijl zouden vooral zijn bedoeld voor groeimarkten. Productie is gepland in de Spaanse PSA-vestiging in Vigo.

Eerder gingen ook geruchten over een reïncarnatie van het merk Panhard. Dat is eveneens opgegaan in PSA en zou juist een prestigemerk moeten worden van het concern.

Door de introductie van de DS-reeks van Citroën en de ’Hors Série’ van Peugeot lijkt de komst van Panhard echter verder weg dan ooit.