Lotus wil de komende jaren flink groeien. Daarvoor worden grote namen uit de auto-industrie naar Hethel gelokt.

Lotus wil de komende jaren op hetzelfde niveau tergkomen als het was in de jaren ’70, toen de Engelsen een serieuze concurrent waren voor merken als Ferrari, Porsche en Aston Martin. Daarmee moet de productie groeien van 2.500 auto’s in 2009 naar 8.000 stuks in 2015.  Overigens wordt het daarmee druk in dit segment, want ook McLaren heeft ambities om zich te vestigen in het hogere sportwagensegment.

Om die groei tot stand te brengen, trekt Lotus grote namen aan uit de industrie. De nieuwe man op het pluche is ex-Ferrari verkoopdirecteur Dany Bahar. Het vakblad Automotive News beweert dat ook de 78-jarige Bob Lutz, de marketinggoeroe van GM, die dit jaar afzwaaide, en de ex-Rolls-Royce-baas Tom Purves op de verlanglijst van Lotus staan.

De eerste aanloop naar een groeistuip van Lotus gaan we komend najaar zien op de autobeurs in Parijs. Daar heeft Lotus ‘het begin van een nieuw tijdperk’ aangekondigd. In het algemeen wordt aangenomen dat het hier een concept car betreft van de langverwachte opvolger van de Esprit, een sportauto van het kaliber van de Porsche 911, 458 Italia en de McLaren MP4-12C.