De samenwerking met Saab gaat voor Spyker vruchten afwerpen. Het aantal dealerschappen op de wereld voor de Nederlandse sportauto gaat er door verdubbelen.

Spyker wil door de samenwerking met Saab het aantal dealers van 35 naar zestig laten groeien. Aan het einde van 2011 moeten dat er negentig zijn.

Dat meldt persbureau Bloomberg. Dat is mogelijk omdat verschillende Saab-dealers binnenkort ook ruimte maken in de toonzaal voor het zustermerk Spyker.

Rode cijfers

De nieuwe dealers moeten Spyker, dat vorig jaar 36 auto’s verkocht, helpen op de weg naar winstgevendheid. Sinds het merk is heropgericht, worden er nog telkens rode cijfers geschreven. De samenwerking met Saab maakt het voor Spyker ook mogelijk om onderdelen goedkoper in te kopen, omdat dit kan gebeuren in samenwerking met Saab, dat in hogere volumes aankoopt.

 “Spyker kan op zichzelf winstgevend worden met de hulp van Saab. Het is mooi dat het bedrijf dat Saab heeft gered daar ook van kan profiteren voor de eigen zaak,” aldus Victor Muller.