De Engelse ontwerper Gordon Murray is druk bezig met de ontwikkeling van zijn T.27. Steeds meer details over het dwergautootje worden bekend. Nu zijn er ook technische details van een elektrische versie.

Gordon Murray heeft technische details vrijgegeven van de T.27, de elektrische stadsauto, die een variant is van de T.25, die gewoon een verbrandingsmotor krijgt en zes indelingen heeft. De T.27 is 2,50 meter lang, 130 meter breed en 1,60 meter hoog. De wielbasis is 1,78 meter en de draaicirkel is 1,78 meter. De auto weegt inclusief zijn batterij 680 kilo.

De elektromotor heeft een vermogen van 25 kW en de accu is van de lithium ion-soort. Deze accu heeft een capaciteit van 12 kWh. Met die techniek haalt het wagentje een top van 105 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u zou binnen vijftien seconden geklaard moeten zijn. Op een acculading komt de auto 130 tot 160 kilometer ver.

Als CO2-uitstoot geldt voor de Engelse normen 48 gr/km. Murray rekent voor dat over de gehele bestaanscyclus de auto 48 procent minder CO2 gebruikt dan een reguliere auto.

De schepping van Gordon Murray wordt geproduceerd volgens het iStream-principe. Daarbij is slechts een kleine fabriek nodig en een kleine investering. Daardoor wordt het mogelijk de auto gemakkelijk op verschillende plekken in de wereld te produceren. Bovendien is het mogelijk de T.25 en de T.27 op de zelfde locatie te maken. In april 2011 moet een rijdend prototype van de T.27 klaar zijn.