Peugeot ververst het motorenaanbod van de 207 en de 308 met motoren die voldoen aan de Euro 5 emissie-eisen. De type-aanduidingen blijven gelijk, de vermogens liggen iets hoger.

De 1.6 HDiF is er nu met 92 en 112 pk. De lichtste versie levert nu een koppel van 230 Nm, dat was 215, de 112 pk-versie schopt het tot 270 Nm, een winst van 30 Nm. Bij overboost levert de 1,6-liter diesel zelfs 285 Nm.

Ook de benzinemotoren van de 207 en 308 voldoen nu aan de Euro 5 emissie-eisen. De 1.4 VTi levert in 308 voortaan 98 pk, in plaats van 95 pk.

Wie een 207 of 308 met 1.6 THP bestel krijgt 156 pk in plaats van 150, bij andere modellen van Peugeot en Citroën was dit al het geval. In de 308 kun je deze motor met de nieuwe zestrapsautomaat krijgen.

In de 3008 en 5008 kun je de 1.6 THP 156 pk nu ook met de zestraps automaat krijgen, dat geldt ook voor de 163 pk sterke 2.0 HDiF.