AMSTERDAM - De Ferrari California is bedoeld voor degenen die een 458 Italia wat te wild vinden. De zestraps automaat, past goed in die filosofie. Maar de California kan nu ook iets puurder: de tamste Ferrari komt er ook met een handgeschakelde versnellingsbak.

De versnellingsbak van de California is geplaatst volgens het transaxle-principe en telt zes verzetten. Door die plaatsing achter de achteras is de gewichtsverdeling net als bij de automaat 47% - 53%.

Volgens Ferrari draagt de nieuwe versnellingsbak bij aan het GT-karakter van de California.

“Hij biedt gemakkelijke, licht en exacte schakeling.”

Met zijn handbak sprint de California in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Als topsnelheid wordt meer dan 310 km/u opgegeven. Het brandstofverbruik is 14,9 liter op 100 km en de CO2-uitstoot is 347 gr/km.

Bij de versie met automaat gaat de sprint tweetienden sneller en is de topsnelheid 310 km/u. Bovendien is het verbruik met 13,1 liter op 100 km lager en de CO2-uitstoot met 299 gr/km dus ook.