AMSTERDAM - De komst van de Spyder met V10-motor is nog niet het einde van uitbreiding van het modellenprogramma van de Audi R8. Er zitten nog tenminste twee andere versies in de pijplijn.

De Audi R8 heeft zich goed genesteld in het sportautolandschap. Na de V8 en V10 coupé, wordt binnenkort de V10 Spyder in de catalogus gezet.

Daarmee is het nog niet klaar voor de R8. In de loop van het jaar wordt ook de 420 pk sterke V8 in de Spyder gelepeld en natuurlijk is er over enkele jaren de e-Tron, die de eerste elektrische sportauto van Audi wordt.

Geruchten

Daarnaast zijn er aanhoudende geruchten over een lichtgewichtversie van de R8. Een prototype daarvan, is al eens betrapt door onze spionagefotograaf. Audi gaat voor deze uitvoering goed kijken naar de LMS-raceversie. Daarvan leent hij koolstofvezel delen en ook zijn er meer pk’s weggelegd voor de lichtgewicht R8. Daarmee wordt deze versie van de R8 de armeluis Lamborghini Gallardo Superleggera.

De R-tronic versnellingsbak wordt op termijn vervangen door een zeventraps DSG-transmissie. De handgeschakelde zesbak blijft de standaard versnellingsbak voor de R8. De transmissie was het grootste pijnpunt voor de TDI-versie van de R8. Die machtige twaalfcilinder is aan de sportauto voorbijgegaan omdat er geen versnellingsbak was die krachtig genoeg was om aan de TDI te worden gekoppeld.