Wat krijg je wanneer je 398.500 euro aan Hessing overmaakt voor een Bentley Mulsanne? Die vraag kunnen we nu beantwoorden, want de details van de nieuwe superchique limo zijn bekend.

Als Mulsanne-koper zul je niet snel nee te horen krijgen. Er zijn meer dan 100 lakken waaruit je kunt kiezen. En moet je nog beslissen welke afwerking je wilt, bijvoorbeeld met satijnglans, parelmoer of twotone.

Een multimediasysteem met een harde schijf van 60 GB moet heel wat klassieke muziek kunnen opslaan. Er is een versterker van 2.200 Watt, 20 speakers moeten voor een sublieme geluidskwaliteit zorgen.

Alleen al in het interieur zitten 170 manuren. Dat is ongeveer de helft van de tijd die men in Crewe nodig heeft om een Mulsanne te bouwen.

Uit de vele leersoorten kun je ook kiezen voor koeienhuid die hetzelfde ruikt als het leer in oude Bentleys. Alleen al in het stikken van leer om een stuur kan 15 uur gaan zitten.

Motoren

Aanvankelijk heeft Bentley aan diverse motoren gedacht, uiteindelijk is besloten om een compleet herzien versie van de 6 ¾ liter V8 in de Mulsanne te lepelen. Dr. Ulrich Eichhorn, Director of Engineering: “Een V8 garandeert immense kracht bij lage toeren en de relaxte performance wat de eigenschap is van een vlaggenschip van Bentley.” De Continental-reeks doet het met een W12 twinturbo van Volkswagen.

De vernieuwde V8 twinturbo levert 512 pk bij 4.200 toeren, 1.020 Nm bij 1.750 toeren en dat stelt de 2.585 kilo wegende limo in staat om in 5,3 seconden van 0 naar 100 te zoeven. De topsnelheid is 296 km/h.

Gemiddeld verbruikt de Mulsanne 16,9 liter per 100 kilometer, dat komt neer op een CO2-uitstoot van 393 gram per kilometer.

Een ZF achttraps automaat zorgt voor de overbrenging van de krachten op de achterwielen.

Bentley levert de Mulsanne af op 20 inch wielen, 21 inch behoort tot de mogelijkheden. Op de optielijst zien we ook lamswollen vloermatten.