Dat Audi een viercilinder in de nieuwe A8 zou lepelen was al bekend. De A8 Hybrid, een studie die op de Salon van Genève debuteert, beschikt over een 2.0 TFSI en een elektromotor.

De A8 Hybrid is een parallelhybride. Zowel de verbrandingsmotor, een 2.0 TFSI met 211 pk, als de elektromotor kan de wielen aandrijven. Puur elektrisch rijden kan bij snelheden tot 65 km/h, maximaal 2 kilometer ver. De elektromotor levert 45 pk en 211 Nm. Gecombineerd leveren de viercilinder turbo en de elektromotor een maximumvermogen van 230 pk en 480 Nm.
 

Dat moet in een forse limo als de A8 Hybrid leiden tot een gemiddeld verbruik van 6,2 liter benzine per 100 kilometer. Daarmee valt de A8 Hybrid in Nederland maar net boven de grens van 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik.

Audi maakt aan de vooravond van de show bekend dat de Q5 Hybrid eind 2010, uiterlijk begin volgend jaar op de markt komt.