Mercedes-Benz blijft ‘rightsizen’, wat Stuttgarts is voor ‘downsizen’. Bij de C-klasse resulteert dit in nieuwe motoren en verbeteringen van bestaande blokken.

Nieuw zijn de C 180 CGI en de C 200 CGI. De 180 CGI beschikt over een 1,8-liter turbomotor, goed voor een vermogen van 156 pk en 250 Nm koppel.

Het gemiddeld verbruik is 7,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 166 gram per kilometer. Daarmee komt deze basismotorisering in aanmerking voor een C-label.

De 200 CGI heeft dezelfde motor, maar dan met een vermogen van 184 pk en een maximumkoppel van 270 Nm.

Het gemiddeld verbruik is 7,2 liter per 100 kilometer en daar hoort een uitstoot van 168 g/km bij. De C 200 CGI Estate automaat heeft 7,5 liter per 100 kilometer nodig en stoot 175 g/km uit.

BlueEfficiency

Dan is er nog de C 200 CDI BlueEfficiency. Het vermogen bedraagt 136 Nm en het maximumkoppel is 360 Nm. Er is keuze uit een handgeschakelde zesbak (5,0 liter per 100 kilometer en 130 g CO2/kilometer) en een automatische transmissie.

De C 350 CDI profiteert van een aantal kleine verbeteringen. Deze bewerkstelligen bij de V6 diesel een vermogensstijging van 224 naar 231 pk en het koppel stijgt van 510 naar 540 Nm. Het gemiddeld verbruik ligt op 6,6 liter per 100 kilometer (Estate: 6,8 liter per 100 kilometer).