De facelift van de Honda CR-V bestaat niet alleen uit kleine uiterlijke wijzigingen. Honda heeft ook de dieselmotor verbeterd en er is voortaan de optie van een vijftrapsautomaat.

De 2,2-liter i-DTEC turbodiesel heeft voortaan een vermogen van 150 pk. Dit is 10 pk meer dan voorheen. Het maximumkoppel stijgt van 340 naar 350 Nm. Desondanks is de diesel-CR-V nu schoner en voldoet-ie aan de Euro V-norm. Het gemiddeld verbruik is 6,5 liter per 100 kilometer, wat een uitstoot van 171 gram per kilometer betekent. De dieselversie is voortaan ook verkrijgbaar met een vijftraps automaat. Dan stijgt het verbruik wel naar 7,4 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot klimt naar 195 g/km.

De handgeschakelde CR-V’s hebben voortaan een schakelindicator, die een besparing tot 0,2 liter per 100 kilometer oplevert. Aan de buitenkant is de licht gefacelifte CR-V te herkennen aan bumpers en een grille die voortaan de kleur van de carrosserie hebben. Er zijn nieuwe wielen met een diameter van 17- of 18-inch en twee nieuwe lakkleuren: Urban Titanium en Alabaster Silver.

Binnenin zijn er hoogwaardiger materialen en een bredere middenarmsteun voorin. Een aansluiting voor een iPod of een andere mp3-speler behoort voortaan tot de mogelijkheden. Door nieuw isolatiemateriaal daalt het rijgeluid met vijf decibel. De vernieuwde CR-V staat vanaf maart bij de dealer, de vanafprijs is 34.900 euro.