Precies drie jaar nadat Chevrolet voor het eerst de Volt concept car toonde, gaat in de fabriek in Brownstone de accuproductie voor de plug in-hybride van start.

General Motors is gestart met de productie van de lithium ion-batterijen voor de Chevrolet Volt. De eerste serie accu’s gaat na de productie in de Brownstone Battery Pack Assembly Plant naar het laboratorium in Warren, Michigan, waar ze worden getest.

In de lente worden de eerste exemplaren verscheept naar de Hamtramck-fabriek in Detroit waar dan de productie van de voorserie-Volt start. In het vierde kwartaal komt de productie van de Volt voor consumenten op gang.

De Brownstone-fabriek is in vijf maanden omgetoverd van een lege vestiging tot een fabriek die de toekomst van GM moet inluiden. De plug in-hyrbide Volt is de eerste die op het Voltec platform wordt gebouwd. Daarna gaat ook ‘onze’ Opel Ampera die techniek gebruiken. De productie van deze Europese variant van de Volt heeft waarschijnlijk in Engeland plaats. In de VS is Cadillac het tweede merk dat een plug in-hybride in het assortiment krijgt. De productieversie van de Converj concept zal ook Voltec-techniek gebruiken.