Renault heeft de Gordini-versie klaar van de Twingo RS. Die heeft de zelfde techniek aan boord als de bekende pocket rocket, maar is geheel in Gordini-stijl aangekleed.

Renault laat de beroemde Gordini-naam herleven met de Twingo Gordini RS. Die is uitgevoerd in historisch verantwoord Malte blauw en voorzien van twee witte racestrepen.

Blauw was in vroeger dagen de racekleur van Frankrijk. Verder is het uiterlijk van de Gordini voorzien van witte accenten onder meer rond de mistlichten en op de spiegelkappen.

Interieur

In het interieur is de speciale Twingo RS voorzien van blauw leder op de deurpanelen en het stuurwiel is voorzien van zwart-blauw leer. De pookknop is eveneens uitgevoerd in het blauw en is bovendien voorzien van een Gordini-logo. Verder zijn op het dashboard bijzondere stiksels aangebracht en is er een toerenteller met een blauwe achtergrond.

De Gordini is standaard voorzien van het sportchassis; evenals bij de normale Twingo RS staat het cupchassis op de optielijst. Er zijn 17 inch wielen die kunnen worden afgewerkt in blauw of zwart. De motor is gewoon de 1,6-liter met 133 pk, zoals die ook in de reguliere RS ligt.

Rijkere uitrusting

Wél heeft de Gordini een wat rijkere uitrusting. Er is een automatische climate control, de koplampen gaan automatisch aan en er is een regensensor. Een cruise control met snelheidsbegrenzer zit eveneens op de Gordini en dat geldt ook voor een uitschakelbaar ESP-systeem. Verder zijn er zaken als een 80 Watt audiosysteem en een aansluiting voor iPods en MP3-spelers. De achterruiten zijn extra getint.

Verder wordt er voor de Gordini RS gesproken over ‘à la carte customization’. Dat omvat het cupchassis, de blauwe wielen, een Bluetooth-systeem, gordijnairbags en panoramisch zonnedak. Verder zijn er een Gordini-sleutelhanger en speciale vloermatten.

In maart 2010 gaat de Gordini RS in Europa in de verkoop. Wie niet zo lang kan wachten kan ’m vanaf 10 januari gaan bewonderen in de speciale Renault-showroom op de Champs Elysées in Parijs.