De C-klasse is er nog niet zo lang, maar Mercedes-Benz vindt het onderhand tijd worden voor wat fijnslijperij. Onze spionagefotograaf betrapte de auto in de Duitse regen.

De uiterlijke wijzigingen blijven beperkt tot een nieuwe bumperpartij en led-dagrijverlichting. Belangrijker zijn de motorische wijzigingen.De 180 Kompressor en de 200 Kompressor maken namelijk plaats voor respectievelijk de 180 CGI en de 200 CGI. Deze blokken kennen we al uit de E-klasse.

De C 180 CGI heeft een geblazen, direct ingespoten 1,8-liter benzinemotor onder de kap, goed voor 156 pk. Het maximumkoppel is 250 Nm. Het verbruik is 7,1 liter per 100 kilometer en de auto stoot 166 gram per kilometer uit. Dat resulteert in een C-label.

200 CGI
De 200 CGI mobiliseert 184 pk en 270 Nm. Het blok is altijd gekoppeld aan een vijftrapsautomaat. Met 16-inch wielen heeft de auto de laagste CO2-uitstoot: 168 gram per kilometer.

Het gemiddeld verbruik is 7,2 liter per 100 kilometer, wat een C-label betekent. Half december maakt de importeur de Nederlandse prijzen van de gefacelifte C-klasse bekend. De auto verschijnt dan al snel in de showrooms.