Chrysler en Fiat zijn druk bezig om in elkaar te integreren. Er wordt druk geschoven met merken en mensen. Zo is er een opmerkelijk nieuwe taak voor Olivier Francois, de Allerhoogste bij Lancia.

Fiat en Chrysler zijn druk bezig de tak in Amerika opnieuw te structureren. Het plan om het Ram-label los te weken van Dodge en er een op zichzelf staand bedrijfsautomerk te van te maken, heeft gevolg gekregen. Op die manier moet Dodge beter zijn eigen weg kunnen gaan, zonder te worden gehinderd door het bedrijfsauto-imago. Ram moet in de toekomst ook de bestelauto’s van Fiat gaan voeren.

Olivier Francois is een bekende naam uit het Fiat-concern die nu in Amerika opduikt. Sinds 2005 leidt hij het merk Lancia. Hij is daarnaast benoemd tot directeur van Chrysler en bovendien is hij verantwoordelijk voor de wereldwijde marketingstrategieën van Chrysler, Jeep en Dodge. Intussen blijft hij dus ook gewoon bij Lancia in functie. Peter Fong, tot nu toe de hoogste man bij Chrysler verlaat om ‘persoonlijke redenen’ het bedrijf.

De directeuren van de Amerikaanse merken zijn zelf verantwoordelijk voor de winst of het verlies dat er wordt gedraaid. Daarnaast hebben alle hoge heren een tweede concernbrede verantwoordelijkheid, zoals marketing, productplanning of  verkoop. Fiat-baas Marchionne werkt bij Fiat sinds 2004 met een zelfde structuur.