Als de driehonderd exemplaren van de Bugatti Veyron klaar zijn, is het de beurt aan de Galibier. De productieplannen voor de superdeluxe sedan liggen klaar. 

Wanneer de productie van de Bugatti Veyron stopt, neemt de Galibier zijn plek in op het ‘atelier’ in Molsheim, zo meldt AutoExpress. De auto wordt voorzien van de zelfde 8,0-liter W16 motor, die voor de sedan wordt teruggebracht van 1.000 naar 800 pk. De prijs zal echter op het zelfde niveau liggen als de Veyron, die zonder belastingen een miljoen euro kost.

De sedan wordt voorzien van een carrosserie van aluminium en koolstofvezel om het gewicht te besparen. In plaats van de DSG-transmissie wordt de auto voorzien van een achttraps automaat.

Naar verwachting loopt de Veyron-productie af in 2013. Dan is het de beurt aan de vierzitter. Vooralsnog is de 16C Galibier alleen nog maar een concept car. Bugatti bevestigt de productieplannen nog niet.