Een gewone Porsche 911 niet bijzonder genoeg? Dan heeft het merk uit Zuffenhausen op de IAA in Frankfurt iets interessants staan: de Sport Classic-versie. Met een beperkte oplage, talrijke uiterlijke wijzigingen en wat extra pk's laat deze 911 ook het hart van de meer verwende sportwagenrijder sneller kloppen.

De 911 Sport Classic heeft de achterwielaangedreven Carrera S als basis. De speciale versie is in de eerste instantie herkenbaar aan het gegolfde dak. De spoorbreedte achter groeit met 44 millimeter. De bodykit bestaat uit een spoilerlip vòòr en een vaste achterspoiler. Deze heeft een vorm die een eerbetoon is aan de achterspoiler van de legendarische 911 Carrera RS 2.7 uit 1973. 19-inch lichtmetaal met een zwart gelakt hart maakt het uiterlijke plaatje af.

Het blijft niet bij wat nostalgische, uiterlijke aanpassingen, want ook de motor profiteert van de Sport Classic-behandeling. Het vermogen van de 3,8-liter boxermotor stijgt met 23 pk naar 408 pk. Keramische remschijven behoren tot de standaarduitrusting, net als een 20 millimeter verlaagd onderstel. Een mechanisch sperdifferentieel op de achteras vergroot het rijplezier verder.

De verkoop van de Porsche 911 Sport Classic start in januari 2010. De oplage blijft beperkt tot 250 stuks. De prijs zonder belastingen bedraagt 169.300 euro. Of er ook exemplaren naar ons land komen, is nog niet bekend.