Seat Altea Freetrack: duizenden euro's goedkoper

De Seat Altea Freetrack heeft een nieuwe benzinemotor gekregen. Dat levert een gunstiger energielabel op. De standaarduitrusting is wat minder weelderig dan vroeger en dat betekent dat de prijzen duizenden euro’s omlaag zijn gegaan.

Ken je de Seat Altea Freetrack nog? ’t Zou best kunnen dat je die al weer vergeten bent, want je komt ‘m vrijwel nooit tegen in het verkeer. Nu is het model wat gewijzigd en dat maakt de zeldzame Seat duizenden euro’s goedkoper.

De 200 pk 2,0-liter TSI met 200 pk uit de Altea Freetrack is vervangen door een modernere versie met 211 pk. De CO2-uitstoot is voor de 4WD versie daarmee gedaald van 223 naar 197 gram per kilometer. Het energielabel verandert van F in D. De semi-SUV kan met zijn nieuwe hart in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is 218 km/u. De benzinevariant is voortaan ook leverbaar in combinatie met 2WD.

Uit de standaarduitrusting van de Freetrack zijn onder meer de regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, de coming home-verlichting, parkeersensoren aan de achterzijde, het alarm en de opbergbox aan het plafond met het zeven inch TFT-scherm geschrapt. Bovendien zijn er voortaan zes speakers standaard in plaats van acht. De wijzigingen leveren nieuwprijzen op die duizenden euro’s lager liggen.

De tweewielaangedreven benzinevariant is 32.495 euro; de versie met 4WD is voortaan 34.495 euro. Voorheen was de vierwielaandrijver 40.795 euro. De dieselmotoren zijn en blijven de 140 en 170 pk sterke 2,0-liter TDI’s. De 140 pk versie met 2WD is met een prijs van 29.895 euro 5.400 euro goedkoper dan voorheen. De 4WD-versie scoort met nieuwe prijs van 31.895 euro een prijsverlaging van 5.500 euro. De 170 pk versie is er alleen met 4WD en kost voortaan 34.495 euro; da’s liefst 7.100 euro minder dan voorheen.

Tip de redactie