Wie nog anderhalve ton heeft liggen, kan de E 63 AMG bestellen. De beul op basis van de nieuwe E-klasse kost 145.901 euro en in augustus begint de levering.

Daarmee kost de E 63 AMG minder dan de BMW M5 en de Audi RS6 en dat komt mede door het relatief lagere verbruik. Met 12,6 liter per 100 kilometer stoot hij 299 gram per kilometer uit, en daarmee zit hij minder ver boven de slurptaksgrens dan zijn Duitse rivalen.

Lekker belangrijk, waar het om draait is natuurlijk de 6,2 liter V8 die 525 pk levert. Net zo veel als in de SL 63 AMG. Met die bolide deelt hij ook de AMG Speedshift MCT-transmissie, met natte plaatkoppeling.

De bak kent vier programma´s, die luisteren naar de namen Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus en Manual. Bij het terugschakelen zorgt de elektronica voor een dot tussengas, met de Race Start-functie ben je spectaculair, maar ook heel snel, weg bij het verkeerslicht.

Van 0 naar 100 kan in 4,5 tellen, de begrenzing komt er standaard in bij 250 km/h.

Standaard zit er AMG Ride Control op, met instelbare schokdempers en niveauregeling. Natuurlijk zijn er skirts, vier uitlaten en hij staat op 18 inch wielen.