Tegelijk met de Grand Scénic onthulde Renault in Genève ook de nieuwe Scénic. De grote broer staat al bij de showrooms en ook de Scénic laat niet lang meer op zich wachten. De hoogste tijd om de eerste meters te maken met de nieuwe generatie van Renaults evergreen.

Het merendeel van de kopers kiest voor de Grand Scénic, dus vandaar dat de nieuwe versie van die auto er eerst was. De nieuwe Scénic is niet alleen 22 centimeter korter dan z’n grote broer, hij komt ook een stuk sportiever over. Minder busjesachtig dus, maar dat heeft wel een nadelig effect op de knieruimte op de achterbank. Deze houdt niet echt over, ondanks claims van Renault dat de Scénic hier tot de top in z’n segment behoort.

Als het rijden aankomt, vertrouwen de Fransen op hun specialiteit: comfort. De Scénic weet goed raad met oneffenheden in het wegdek en het is –ook in de lichter gemotoriseerde versies- lekker stil aan boord. Toch is de auto harder gedempt dan z’n voorganger, wat in het geval van kuilen tot stoterige reacties leidt.

 

De volledige rij-impressie met de Renault Scénic staat in AutoWeek 24, die vanaf woensdag 10 juni in de winkels ligt.