De eerste honderd Fords Fiesta zijn in Amerika gearriveerd. Ze worden aan speciaal geselecteerde klanten op proef gegeven.

Volgend jaar start de officiële import van de Fiesta in de VS.

Deze week hebben honderd Fords Fiesta de Amerikaanse kust bereikt. Ze zijn bedoeld voor het ‘Fiesta Movement’-project waarbij honderd Amerikanen zijn geselecteerd om de auto te testen.

Voor het project hadden zich 3.300 mensen aangemeld. De honderd gelukkigen delen hun bevindingen via sites als Facebook, Flickr en YouTube met andere Amerikanen.

Zo hoopt Ford de auto onder de aandacht te krijgen voordat die volgend jaar in de VS officieel in de verkoop gaat.

Om de Fiesta voor de Amerikaanse markt geschikt te maken, is onder meer een mijlenteller geïnstalleerd en is de taal van de multimedia gewijzigd van Duits naar Engels.

De stembediening van de Bluetooth-verbinding moet echter nog wel met een Brits accent worden bediend.

Nieuwe generatie

Met de Fiesta Movement wil Ford in contact komen met een nieuwe generatie automobilisten die is geboren tussen 1979 en 1985. In 2010 bestaat die groep volgens de fabrikant uit 70 miljoen automobilisten.

“Die groep is nog niet gebonden aan een merk en wisselt informatie uit via sociale websites,” aldus Ford die deze mensen graag bij hun aan boord haalt.