GM heeft de cijfers over 2008 in Europa bekend gemaakt. Het concern verkocht meer dan 2 miljoen auto’s. Opel en Chevrolet zijn de grootste merken, met respectievelijk 1.458.769 en 507.000 eenheden.

Zorgelijk zijn de cijfers van Saab, dat in 2008 21,9 procent minder auto’s verkocht in Europa.

De daling in de verkopen van Opel en Chevrolet vallen nog mee, gezien de totale daling van de markt in 2008. Gemiddeld bedraagt die voor de Europese markt 5,0 procent, de verkopen van Opel lagen vorig jaar 10,5 procent lager dan die in 2007.

Chevrolet verkocht juist 10,7 procent meer auto’s in 2008. Daarmee komt de gemiddelde verkoopdaling van GM in Europa in 2008 uit op 6,5 procent.

Saab onder 100.000

Zorgenkindje Saab verkocht in 2008 in Europa 66.582 auto’s, in 2007 waren dat er nog 85.205. Zorgelijk is ook het feit dat het merk wereldwijd in 2008 nog niet eens 100 duizend auto’s aan de man heeft gebracht. De teller kwam uit op 93.388 Saabs, dat is een min van 25 procent ten opzichte van 2007.

In 2008 zijn er in Europa 4.556 (-5,0%) Cadillacs, 1.086 (-15,3%) Corvettes, 2.286 (-1,8%) Hummers verkocht.